كورس إنجليزي ثمنه 12000 نقدمه لك مجانًا !

أغلب كورسات اللغة الإنجليزية بقت غالية جدًا ممكن توصل لألآف الجنيهات .. ومش كل الناس عندها القدرة إنها تتحمل مبالغ كبيرة زي دي ?

ومن الكورسات دي الكورس اللي هكلمكم عليه النهاردة هو كورس Practical English Drama وده بيتدرس في الجامعة الأمريكية 10 مستويات وسعر المستوى الواحد حوالي 1200 ج يعني علشان تاخد الكورس كله على بعضه هتتكلف 12.000 جنيه ?

وده مبلغ هلامي خرافي -_- محدش مننا يقدر عليه طبعًا وأنا أولكم ?

فعلشان أنا بحبكم وعايزكم ديما تتعلموا لغة إنجليزية بأسهل وأرخص الطرق ف جبتلكم الكورس ده مجااانًا وهتاخده وأنت قاعد في بيتك كأن حد ببيشرحلك صوت وصورة وبشكل مسلي يعني مش هتتحجج بالوقت ولا بالكسل ولا بالفلوس <3 ?

معلومات عن كورس Practical English Drama المقدم من الجامعة الأمريكية :

الكورس ده فكرته مختلفة عن أي كورس تاني ممكن تشوفه .. لإنه مش هيديلك اللغة الإنجليزية بشكل نظري ممل .. لا ده بيشرحلك كلمات اللغة الإنجليزية ومعانيها عن طريق ربطها بصور وأفعال فبيخلي المعلومات تثبت في دماغك ومتنسهاش أبدًا ^__^

محتوى كورس Practical English Drama المقدم من الجامعة الأمريكية: 

الكورس عبارة عن 3 مستويات فقط وكلهم مجانًا بدلًا من سعرها الأصلي الكبير وهتذاكرهم من بيتك والتلات مستويات هم مبتديء وتمهيدي ومتوسط:
المستوي الأول (مبتديء) : 27 حلقة
المستوي التاني (تمهيدي) : 30 حلقة
المستوي التالت (متوسط) : 20 حلقة

مميزات كورس Practical English Drama المقدم من الجامعة الأمريكية: 

أولًا: إنه بيشرحلك معاني كلمات اللغة الإنجليزية عن طريق ربطها بالصور والأفعال والطريقة دي بتخلي المعلومة تثبت أكتر في عقلك الباطن.

ثانيًا: متتخضوش من عدد الحلقات الكتير ده لأن كل حلقة مدتها دقايق صغيرة وعبارة عن فيديوهات صوت وصورة ف أنت مش هتزهق أو تمل.

ثالثًا: كورس Practical English Drama المقدم من الجامعة الأمريكية لتعليم اللغة الإنجليزية دا هيبدأ معاك من الصفر لأنه مخصص جدااا للمبتدئين وبيبدأ يطلع معاك في مستوي اللغة الإنجليزية واحدة واحدة لحد ما توصل لمستوى كويس في اللغة الإنجليزية وتتعلمها صح بشكل فعال جدًا ومسلي كمان ..

رابعًا: الكورس مجاني تمامًا وفيه علم قيم وهتذاكره من بيتك فمش هتشيل هم ولا فلوس ولا مواصلات وضياع وقت
والقناة مشترك فيه أكتر من 300 ألف شخص.

نصائح ليك علشان تقدر تحقق أكبر استفادة من كورس Practical English Drama المقدم من الجامعة الأمريكية وتعرف الطريقة الصحيحة لمذاكرته:

1. واظب علي مشاهده الفيديوهات بشكل يومي علشان الاستمرارية هي أهم حاجة في تعلم أي لغة زي اللغة الإنجليزية

2. خلي معاك Note صغيرة تكتب فيها ملاحظاتك علي كورس  Practical English Drama المقدم من الجامعة الأمريكية

3. متبدأش بكم فيديوهات كبير من كورس اللغة الإنجليزية كورس Practical English Drama المقدم من الجامعة الأمريكية.. ابدا واحدة واحدة ذاكر فيديو واحد بس كل يوم علشان متحسسش بملل بعد كدا وتقدر تستمر للآخر

4. حاول بأكبر قدر ممكن انك تشرح لنفسك الفيديو بعد ما شفته علشان تتأكد انك فهمت كورس Practical English Drama المقدم من الجامعة الأمريكية بنجاح

دي لينكات كورس Practical English Drama المقدم من الجامعة الأمريكية:

لينك المستوى التمهيدي:

http://bit.ly/2xw4w3s

لينك مستوى المبتدئين:

http://bit.ly/2J2gFyh

لينك مستوى المتوسطين:

http://bit.ly/2H7b2gF

المصدر: technologicalboxes

هذا المقال لا يعبر سوى عن رأي كاتبه، ولا يعبر بالضرورة عن رأي فريق المكتبة العامة





تعليقات الفيسبوك